hry-obchod.cz

Zodpovědná výuka Já mám, kdo má? Peníze 4

Žádaný kousek Zodpovědná výuka Já mám, kdo od dodavatele se skvělou pověstí Zodpovědná výuka pohodlně seženete tady nyní extra výhodně! Akční cena od 385 Kč.
EAN: 8594206910048
Zodpovědná výuka Já mám

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 4. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 10 000. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých bankovek a mincí.

Produkt obsahuje:

  • 45 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 10 000,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • orientovat na číselné ose do 10 000
  • sčítat a odčítat do 10 000 (písemně i zpaměti)
  • rozložit číslo na tisícovky, stovky, desítky a jednotky
  • porovnávat čísla do 10 000
  • zaokrouhlovat na tisíce, stovky a desítky
  • poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí
  • používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500, 1000, 2000, 5000
  • počítat s bankovkami a mincemi do 10 000 korun

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v bankovkách a mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 2 030?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož bankovky a mince dávají součet 2 030, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 1 620?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:

Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

  • napíše počet tisícovek, stovek, desítek a jednotek
  • písemně sečte / odečte obě čísla 
  • napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
  • zaokrouhlí obě čísla na tisíce, stovky a desítky 
  • dopočítá, kolik chybí do 10 000 pro každé z čísel

Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly: 

  • ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo)
  • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
  • sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek

Aktivity pro skupinu:

  • Řády: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 2 tisícovky a 30 desítky. Kdo má 1 tisícovku, 6 stovek a 2 desítky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 1 620.
  • Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 1 620. Kdo má číslo, které je o 80 větší než 8 000?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 8 080.
  • Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 1 577.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 5 495 + 7?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 5 502. 
  • Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet bankovek a mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 1000 a 2000, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 
  • Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 
  • Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 
  • Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 
  • Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 
  • Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 1000 (1000-2000, 2000–3000, …), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu bankovek a mincí. 

Další parametry: Typ hry Rodinná. Autor Kateřina Hrabíková. EAN 8594206910048. Herní doba do 15 minut. 1. Základní hra / rozšíření Základní hra. 2. Minimální věk 9. 3. Jazyk hry český. 4. Jazyk pravidel český. 5. Minimální počet hráčů 1. 6. Maximální počet hráčů 32. 7. Herní doba (minut) do 15. Autor Kateřina Hrabíková. . .